Ja, vad säger man. Har kommit så mycket efter med bloggande så att när Vinterboxen kom för ett tag sedan så bestämde jag mig för att blogga om båda två på en gång. Så här kommer alltså ett inlägg med inte mindre än två boxar och 10 produkter.

1_The_Man_Box_dec

2_The_Man_Box_dec

3_The_Man_Box_decJa, men det där såg väl lite spännande ut!?

4_The_Man_Box_dec
1. Kueshi – Energyzing Shampoo

Då börjar vi med ett shampoo från ett märke som jag aldrig hört talas om förut, spanska Kueshi. Det innehåller bl.a. bidrottninggelé eller som det heter på engelska “Royal Jelly”. Man kan ju undra vad bikungens gelé heter på engelska? (Jag googlade och kom fram till att det inte finns några bikungar. Som vit, heterosexuell, medelålders man så blir man ju lite besviken…)

Jag ser också att Glossybox i den medföljande broschyren skriver både shampoo och schampoo i texten under denna produkt. Undrar vilket som är rätt egentligen?

I vilket fall som helst så är detta en fullsizeprodukt och kostar 179 kr/200 ml.

5_The_Man_Box_dec2. Nivea Men – Sensitive Face Moisturiser

Denna ansiktskräm (eller heter det ansiktscreme?) är utvecklad för känsliga män (egentligen så står det att den är utvecklad för män med känslig hud men det låter inte lika roligt…)

Den innehåller kamomill och trollhassel. Var tvungen att googla (ja, jag googlar ofta…) på hur trollhassel ser ut. Det verkar vara en riktigt vacker buske. Å andra sidan så har jag ingen aning om hur kamomill ser ut men jag kände inget behov av att ta reda på det. Konstigt…

Skulle säkert kunna komma på något roligt om “0% alcohol” och “No burning” också men jag besparar er det.

Detta är inte en fullsizeprodukt men en dylik kostar 95 kr/75 ml.

6_The_Man_Box_dec

3. Schwarzkopf – BC Oil Miracle 89 Finishing Treatment

Om ni undrar varför det står “89” i titeln ovan beror det på att en av våra katter hoppade upp och klev på tangentbordet precis när jag skrev det här. Händer ganska ofta när man har katt…

Denna produkt är säkert jättebra då beskrivningen bl.a. innehåller följande fina texter, “kombinerar botaniska oljors vårdande egenskaper”, “unik snabbavdunstande formula”, “en silkeslen känsla”, “värmeskydd”, “lätt stylingkontroll”.

Är dock inte riktigt säker på vad man ska använda den till? Verkar vara någon typ av stylingprodukt, skulle jag gissa…

Den fjuttiga lilla provflaskan innehåller bara 5 ml. Tur man inte har så mycket hår. En fullsizare kostar 249 kr/100 ml.

7_The_Man_Box_dec

4. Laino – Purifying and Balancing Mask Green Clay

Jag trodde att Glossybox hade tagit åt sig av mina besvär med masken som var med i sommarboxen men det var tydligen för mycket begärt. Så därför kommer nu ytterligare ett av dessa djävulens påfund dvs. en ansiktsmask av lera…

Förutom grön lera så innehåller den eteriska oljor av Tea Tree. Efter lite googling (nu igen…) så har Tea Tree inget med teet som vi dricker att göra utan det är tydligen en medicinalväxt.

Framtiden för utvisa om jag tar mod till mig att testa den eller inte.

Detta är en fullsizeprodukt som kostar 25 kr/12 grams påse.

8_The_Man_Box_dec
5. TRUEFITT & HILL – 1805

Detta känns ju lite spännande. Här får vi testa 3 produkter ur Trufitt & Hills 1805 serie, en Shaving Creme, en After Shave Balm, en Cologne och allt låg förpackat i en liten händig tygpåse.

Trufitt & Hill är alltså världens äldsta barbershop eller frisörsalong (som vi säger i Sverige) och jag tror att en del av er redan har gissat att den etablerades år 1805.

Tydligen är det så att doften på denna serie skapades just 1805 också vilken gör att det samtidigt låter lite konstigt att man marknadsför en över 200 år gammal doft som fräsch. Men den som provar får se som vi säger i denna bransch…

Självklart är inte detta fullsizeprodukter men Shaving Creamen kostar 229 kr/165 g, After Shaven 299 kr/100 ml och Colognen 419 kr/100 ml.

9_The_Man_Box_decOch så hoppar vi snabbt vidare till vinterboxen.

10_The_Man_Box_dec6. Schwarzkopz Professional – [3D]Men Hair and Body Shampoo

Den minnesgoda läsaren minns nog att en produkt med exakt detta namn fanns med i den första The Man Box som jag skrev om för snart 2 år sedan. När jag jämför båda produkterna så verkar skillnaden (förutom färgen på flaskan) vara att denna innehåller koffein istället för pepparmint.

Att tvätta sig med kaffe känns ju minst sagt lite speciellt men enligt reklamen så ska det stimulera hårrötterna vilket säkert är något bra.

Sedan blir man ju lite nyfiken över det här med 3D? Är andra schampon tvådimensionella?! Här kanske ni läsare kan hjälpa mig och bringa klarhet i denna fråga?

Detta är en fullsizare och den kostar 169 kr/250 ml.

11_The_Man_Box_dec

7. Rituals – Samurai Cleanse Foaming Face Wash

Det här verkar ju vara en spännande produkt. Den innehåller wakame och japansk bambu och den “hjälper dig att ta itu med vardagens utmaningar”. Vi får även lära oss att “japanska samurajkrigare har i århundraden känt till att en strikt groomingrutin ger dig mer kraft och självförtroende.”

Jag blir genast lite skeptisk över det sista uttalandet. Skulle verkligen samurajkrigare använda ansiktsvatten?! Googlar på “samurajkrigare” och “grommingrutin” och får två träffar…på Glossy Boxs hemsida. I rest my case…

Den japaninspirerade produkt är i fullsizestorlek och kostar 105 kr/150 ml.

12_The_Man_Box_dec8. Dermosil – Rak- och Rengöringsgel

Här kommer en ny variant på 2-in-1, en kombinerad rak- och rengöringsgel. Nu är jag som ni kanske vet sedan tidigare ingen stor fantast av just rakgel utan föredrar raklödder men om den samtidigt rengör så ska man nog ge den en chans ändå. Inte för att jag står speciellt länge i badrummet på mornarna men en “förkortad groomingrutin” vill väl alla ha. Eller?!

Denna gel innehåller både kamomill som är lugnande och mentol som är svalkande. Enligt reklamen så ger den “en sportig och frisk hypoparfymdoft”. Vad är en “hypoparfymdoft”?! Eftersom jag har googlat nog under skapandet av detta blogginlägg så får någon annan gärna hjälpa mig denna gång…

Detta är inte en fullstorlekare men en sådan kostar 55 kr/100 ml.

13_The_Man_Box_dec
9. Fully – Hair Building Fibers

Då var det dags för en ny typ av produkt i The Man Box. Detta är alltså en stylingprodukt som ska kunna dölja håravfall och tunt hår. Låter ju bra för oss som är närmare 40 än 30 år. (Ja, man är närmare 40 än 30 när man snart fyller 48 år…)

Det är alltså “små microfiber laddade med statisk elektricitet” som ska göra att håret se fylligare ut. Det enda problem jag kan se här är att provburken är för svart hår och jag är brunhårig. Kan bli spännande…

När man köper denna i fullstorlek så kostar den 289 kr/12 g.

14_The_Man_Box_dec
10. Rosenserien – After Shave Tonic

Den sista produkten i detta mastodontinlägg är en så kallad After Shave Tonic. För er som undrar har namnet inget med Gin & Tonic att göra utan det är ett ansikts och -rakvatten som använder efter rengöring och rakning. Detta är också en sån där fin produkt där allt är naturligt, ekologiskt och Svanenmärkt.

En rolig sak i sammanhanget att tonicen är utvecklad i samarbete med Lets Dance jurymedlemmen Tony Irving MEN om det är bra eller inte får mitt test av produkten i fråga avgöra.

Denna är icke fullsizeprodukt kostar  205 kr/100 ml.

Med hopp om att det inte ska gå för lång tid  mellan blogginläggen i fortsättningen så avslutar jag med denna låt:

Hej då bloggen! Vi ses i morgon…

Mr Colourit