Hej!

Nu är det dags att skriva om den 4:e The Man Box. Denna gång kallas den för Höstboxen vilket kan förvirra lite eftersom det snart är vinter men i ärlighetens namn måste jag väl erkänna att jag fick den för tre veckor sedan och det är först nu som jag lyckas få iväg ett blogginlägg om den. Inte bra, Tomas…

 

DSC07337

 

Även denna gång ser det ut att vara en riktigt bra box vilket ni ser på bilden ovan.

DSC07342

1. BULLDOG – Original Shave Gel

En sak som jag har märkt med The Man Box är att man aldrig får slut på rakgel och hårvax eftersom det verkar vara populära produkter att skicka med… Denna gång är rakgelen från brittiska Bulldog.

Det roliga med denna är att man gör reklam för att “Bulldog is man’s best friend” samtidigt som den innehåller något som heter “Konjac Mannan”. Jag var ju självklart tvungen att googla efter vad det var för någonting men det hade inget med konjak att göra utan fördelen med denna ingrediens är bl.a. “weight loss, lowers levels of insulin and blood glucose and can promote healthy and frequent bowel movements“. Detta gör mig då ändå mer förvirrad och jag undrar varför jag ska ha detta i ansiktet då det låter mera smart att äta det…

I varje fall så är detta inte en fullsizeprodukt men en sådan kostar 79 kr/75 ml.

DSC07346

2. Bangstyle – Firm Matte Clay

Ni blir jag förvirrad igen och det för andra gången i denna bloggpost! Jag undrar vad som egentligen är skillnaden på vax, lera och paste? Har testat alla tre varianterna och det är väl ungefär samma sak, eller? Ni som har koll får gärna svara i kommentarsfältet!

Sedan står det att denna produkt ska “tillföra matt textur med en icke stel stadga”. “Icke stel stadga” låter ju som torrt vatten ungefär… Eller är jag ute och cyklar här också?
Förresten, svara inte på den frågan 😉

Detta är i varje fall en fullsizeprodukt som kostar 179 kr/ 60 gram.

DSC07344

3. L’Occitane – Almond Shower Oil

Av någon outgrundlig anledning så kom jag att tänka på sångaren Marc Almond i 80-tals synthgruppen Soft Cell när jag såg denna duscholja första gången. Vi som är lite äldre minns säkert deras superhit, Tainted Love, från 1981.

Jag kan dock störa mig lite på att flaskan man får med endast är på 35 ml och den lär ju inte räcka så länge på en stor och rejäl karl som mig…

En fullsizeversion av den kostar dock 190 kr/250 ml.

DSC07343

4. Crush Black Violet – Anti-Age Shampoo

När man som jag är närmare 40 än 60 år så gillar man ju alla typer av produkter som hämmar åldrandet. Ser fram mot att få samma hår som jag hade för 10 år sedan!

Jag kanske inte har berättat det men till varje box så följer det med ett litet häfte med uppgifter om varje produkt och till detta shampoo så står följande två meningar som verkligen dryper av floskler: “Produkterna ser strikta ut men exploderar av energi och kreativitet inuti. De är utvecklade med nya teknologier och avancerade ingredienser”. Lite i stil med den gamla TV-reklamsklassikern “Vitamininstitutet i Schweiz“…

Detta är en fullsizeprodukt som kostar 150 kr/250 ml.

DSC07345

5. Vichy – Normaderm Hyaluspot

Nu vet jag inte om jag är rätt målgrupp för antiacneprodukter men visst kan man väl få en finne ibland men det är ju inte riktigt lika ofta som när man var i tonåren…

Här blev jag lite nyfiken om Vichy hade något med Vichyvatten att göra och det visade sig att det är samma källvatten i Vichyvatten som i dessa produkter. Bara en sån sak…

Detta är inte en fullsizeprodukt men en dylik kostar 159 kr/15 ml.

Och inte helt oväntat så kommer här “Tainted love” med Soft Cell: